31
فروردین

تردمیل مکانیکی قوص دار ( Air Runner )

تردمیلهای مکانیکی قوص دار نسل جدید تری از تردمیلها هستند که با مهندسی خاصی طراحی شده اند و باتوجه به بیودینامیکی که دارند معایب تردمیلهای برقی را برطرف کرده اند. این نوع تردمیلها دارای صفحه لغزنده معمولا از جنس پلاستیک فشرده هستند که به وسیله بلبرینگ هایی که در تردمیل تعبیه شده حرکت میکنند و نیازی به جریان الکتریکی ندارند. این تردمیلها دارای مانیتورهایی هستند که به وسیله باتری کار میکنند و مسافت ، کالری ، زمان و … را نمایش میدهند. گروه های عضلانی بیشتری درگیر میشوند. هنگامی که روی تردمیل مکانیکی دارای قوص می دوید، عضلات پاها برای مدت طولانی تری فعال می شوند و تأثیر بیشتری بر عضلات زنجیره خلفی شما گذاشته میشود. انرژی بیشتری مصرف میکنید و کالری بیشتری میسوزانید: در تردمیل مکانیکی بر عکس تردمیل های برقی صفحه تردمیل به وسیله نیروی موتور زیر پای شما حرکت نمیکند و باید با فشار گامهایتان حرکت را ایجاد کنید که شباهت بسیار بیشتری به دویدن بر روی زمین دارد و کالری بیشتری میسوزانید. باعث بهبود استقامت عضلانی میشود: این مدل از تردمیل ها به دلیل شباهت بیشترشان به دویدن بر روی زمین گروه بیشتری از عضلات را درگیر میکند.

باعث بهبود تعادل و چابکی میشود: این تردمیلها برخلاف تردمیلهای برقی قابلیت تنظیم دستی را ندارند و شدت و سرعت به وسیله سرعت حرکت شما تنظیم میشود بنابراین در زمان دویدن بر روی این تردمیلها هماهنگی عصبی و عضلانی از اهمیت بالایی برخوردار است و حفظ تعادل در هنگام حرکت لازمه این نوع تردمیلهاست و همچنین باعث بهبود چابکی در افراد نیز میگردد.

ایمن تر بودن نسبت بر تردمیل های برقی : این تردمیل ها به دلیل طراحی خاص و بیومکانیک مهندسی شده ای که دارند فشار کمتری را بر عضلات و لیگامنتها وارد میکند و همچنین به دلیل هماهنگ بودن سرعت تردمیل با سرعت ورزشکار در صورت توقف ورزشکار صفحه تردمیل نیز از حرکت می ایستد.